Opublikowane przez data:

Koniec akcji lato w Osiedlowym Domu Kultury

Wakacje, wakacje i po wakacjach, i choć pogoda podczas Akcji Lato 2017 bywała kapryśna, znaleźliśmy i na nią sposoby. W Osiedlowym Domu Kultury przy ul. Łaskiej atrakcji nie brakło.

W pierwszych dniach półkolonii w ramach bezpiecznych wakacji spotkaliśmy się z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji i Straży Miejskiej, którzy zwrócili uwagę na zagrożenia, jakie czyhają na dzieci podczas wakacji. Półkoloniści zostali poinformowani, jak zachowywać się na terenie kąpielisk, jak prawidłowo poruszać się po drogach, a także o zagrożeniach panujących w sieci internetowej.

Rozwijaliśmy zdolności manualne organizując warsztaty, na których dzieci tworzyły piękne kwiaty z sizalu.

Nie zabrakło również wyjazdu na basen do Tuszyna, na którym główną atrakcją jest zjeżdżalnia rurowa oraz do Sali Zabaw AGATKA w Łodzi.

Zajęciami, które na stałe wpisały się w nasz grafik letni były ćwiczenia ruchowe pod każdą możliwą postacią. Jednego dnia ruszaliśmy się w rytm ZUMBY, innego relaksowaliśmy podczas YOGI czy w Grocie Solnej przy ul. Łaskiej.

Nieodłącznym elementem programowym były również wyjścia do kina TOMI w Pabianicach. Oglądaliśmy takie film jak: „AUTA 3” w 3D, „ROCK DOG” 2D czy „MAŁA, WIELKA STOPA”.

Wybraliśmy się na wycieczkę do Stajni „U Kowala” w Nieborowie. Dzieci miały możliwość wyczyszczenia i nakarmienia koni. Nagrodą była przejażdżka konna pod czujnym okiem wykwalifikowanego instruktora. Mieliśmy również możliwość przejechania się dość nietypową bryczką. Nasz pobyt w Stajni „U Kowala” zakończyło ognisko z kiełbaskami i ciepłą herbatą przygotowane przez organizatorów.

Zajęcia muzyczne najczęściej odbywały się w formie konkursów z nagrodami, które poprowadził instruktor Marek Koszada. Zadaniem dzieci było odgadnięcie tytułu utworów po ich krótkiej prezentacji. W drugiej części zajęć półkoloniści mieli możliwość pogrania na różnego rodzaju instrumentach, najbardziej była popularna perkusja. Zabawa była przednia.

Odwiedziliśmy Ceramilandię w Lutomiersku. Na początek mistrz rękodzielnictwa ceramicznego wprowadził nas w cykl produkcji przedmiotów użytku codziennego z gliny. Poznaliśmy proces powstawania naczyń i figurek ozdobnych od surowca do wyrobu gotowego. W dalszej części dnia dzieci miały możliwość pomalowania przedmiotów i zabrania ich do domu. Pobyt w Ceramilandii zakończyliśmy wspaniałą zabawą na Placu Zabaw.

„Bezpieczne wakacje” to dla nas priorytet też dlatego udaliśmy się z wizytą do Straży Miejskiej w Pabianicach. Powitał nas komendant Tomasz Makrocki, a spotkanie poprowadził st. insp. Paweł Zysk i Beata Dolewka.

Park „Mikrokosmos” w Ujeździe odwiedziliśmy po raz kolejny, wcześniej byliśmy zimą. Spacerując ścieżkami edukacyjnymi mieliśmy możliwość obejrzenia owadów w dużym powiększeniu oraz zapoznanie się z ich funkcjonowaniem.

Jak owady to i piękna przyroda. Zabraliśmy dzieci na wycieczkę do Arboretum w Rogowie, jednego z największych ogrodów tego typu w Polsce. Miejsce to ma charakter parku leśnego. Na jego obszarze znajdują się jedne z najbogatszych i najciekawszych kolekcji drzew i krzewów Europy Środkowo-Wschodniej. Odwiedziliśmy również położone na terenie ogrodu Alpinarium. Można obejrzeć tutaj prawie 900 gatunków i odmian roślin, pochodzących z gór całego świata. W większości są to byliny, ale nie tylko. Rosną tu także krzewy i drzewa terenów górzystych.

W ramach długoletniej współpracy z wolontariuszami PCK oddział Pabianice, po raz kolejny gościliśmy Panią Małgorzatę Grabarz. Na zajęciach dzieci miały możliwość zapoznania się, a także utrwalenia sobie wiedzy z zakresu pierwszej pomocy.

Jak co roku odwiedziliśmy również Muzeum Miasta Pabianic, uczestnicząc w warsztatach: „Bociany-symbol polskiej przyrody”.

Odwiedziliśmy także zaprzyjaźnioną Ochotniczą Straż Pożarną na ul. Jutrzkowickiej 85/87 w Pabianicach.

Zwieńczeniem wakacji w ODK była fantastyczna wycieczka do SABAT KRAJNO – Park Rozrywki i Miniatur, który znajduje się w otulinie Świętokrzyskiego Parku Narodowego, u stóp Łysicy, najwyższego szczytu Gór Świętokrzyskich. Jest jedynym parkiem w Europie usytuowanym na wzgórzu, z którego można podziwiać panoramę całego obiektu. Aleja Miniatur jest czynna przez cały rok i stale rozbudowywana o nowe eksponaty. Większość modeli wykonana jest w skali 1:25, dzięki czemu łatwo można porównać wielkość poszczególnych budowli. W jeden dzień zwiedziliśmy prawie cały świat.