Opublikowane przez data:

Koniec Wakacji w Osiedlowym Domu Kultury

W Osiedlowym Domu Kultury wakacje dobiegły końcca. Tak jak w poprzednich latach tak i w tym roku nie zabrakło atrakcji dla naszych podopiecznych.

Akcja LATO 2016 trwała 8 tygodni i została podzielona na 4 turnusy. Rodzice mogli zapisać swoje pociechy maksymalnie na 2 turnusy co pozwoliło, by większa liczba dzieci skorzystała z tej formy wypoczynku.

Wśród atrakcji, jakie przygotowaliśmy dzieciom były tak lubiane przez wszystkich wycieczki autokarowe. Dzieci miały możliwość cofnięcia się w czasie o kilka milionów lat. Zwiedziliśmy bowiem DinoPark w Kołacinku, gdzie zapoznaliśmy się z pradawnymi mieszkańcami naszej planety.

Pod koniec wycieczki półkoloniści skorzystali również z placu zabaw, na którym odkopywali skamieliny dinozaurów.

Na krótką chwilę zmieniliśmy się w polujących na bizony rdzennych mieszkańców Ameryki odwiedzając Wioskę Indiańską TATANKA w Solcy Małej.

Mieliśmy również możliwość zobaczenia świata z zupełnie innej perspektywy. Wycieczka do Florentynowa odkryła przed nami wiele tajemnic z życia skrzatów.

Kolejnym przystankiem na naszej drodze była wycieczka do Pałacu w Nieborowie, w którym dzieci poznały historię Pana Kleksa i jego filmowych przyjaciół. Zwiedziliśmy również przepiękny Park w Arkadii.

Odwiedziliśmy Muzeum Fabryki w Manufakturze w Łodzi. Poznaliśmy historię zakładów Poznańskiego, zobaczyliśmy, jak wygląda droga przetwarzania bawełny – od zerwania owocu aż do tkania bawełnianych materiałów.
Podczas warsztatów mieliśmy możliwość posłuchania stukotu pracujących krosien, mogliśmy dotknąć bawełny na każdym etapie jej produkcji oraz samodzielnie stworzyć wzór tkaniny.

Nie mogło nas również zabraknąć w zaprzyjaźnionym Muzeum Figur Bajkowych, w którym spotkaliśmy ulubione postacie z małego i dużego ekranu.

Odwiedziliśmy także Salę Zabaw AGATKA w łodzi, do której dzieci bardzo chętnie jeżdżą.

Jak co roku poruszając temat bezpieczeństwa odwiedziliśmy Komendę Powiatową Policji. Sierż. Aleksandra Białkowska przeprowadziła z dziećmi pogadankę, w której pojawił się temat bezpiecznego korzystania z kąpielisk, bezpiecznego poruszania się po drogach czy zagrożenia w sieci internetowej.

Wolontariusze PCK zapoznali półkolonistów z zasadami udzielania pierwszej pomocy. Nie zabrakło również nagrody dla kolonisty, który najlepiej przyswoił sobie wiedza z jej zakresu. Nagrodę ufundował Polski Czerwony Krzyż.

Wycieczki autokarowe to nie jedyne atrakcje jakie przygotowaliśmy dla naszych podopiecznych.
Po raz pierwszy do naszej placówki zawitał Teatr ARLEKIN ze spektaklem „Niewychowany Czerwony Kapturek”. Bajka z morałem miała na celu uświadomić dzieciom czym jest niewłaściwe zachowanie i jakie są jego konsekwencje.

Półkoloniści mieli również możliwość wykazania się swoimi zdolnościami i talentami podczas licznych warsztatów, konkursów plastyczno-manualnych.

To jedynie część atrakcji, jakie zaproponowaliśmy dzieciom w te wakacje. A było ich dużo, dużo więcej. Nie zabrakło również wyjazdów na baseny, licznych zawodów sportowych, wyjścia do Groty Solnej, wypadów do zaprzyjaźnionego kina TOMI, rozgrywek w ping-ponga czy trambambulę.

Chętnych do spędzania interesujących i aktywnych wakacji czy ferii zimowych zapraszamy do Osiedlowego Domu Kultury Pabianickiej Spółdzielni Mieszkaniowej, ul. Łaska 46-48. Czekamy na Was 🙂