Opublikowane przez data:

Lato w Baraku 2017

Akcja Lato 2017 trwała w Domu Kultury BARAK od 3 lipca do 25 sierpnia. Akcja podzielona była na 4 dwutygodniowe turnusy. Choć pogoda w tym roku nie dopisała, zrealizowaliśmy wszystkie plany. Zorganizowaliśmy wiele wycieczek autokarowych, spotkań z ciekawymi ludźmi, dni sportu, dni muzyki i tańca oraz konkursy muzyczne i plastyczne.

Prawdziwą podróżą w czasie okazała się wycieczka do Dino-Parku w Kołacinku. Dzieci spędzające wakacje w DK Barak miały możliwość przeniesienia się do czasów prehistorycznych. Epoka, w której żyły dinozaury, bardzo zaciekawiła dzieci, które z uwagą wysłuchały opowieść przewodnika o historii sprzed milionów lat.

Półkoloniści z Domu Kultury Barak odwiedzili niezwykły świat zwierząt w Borysewie. Safarii-Zoo to wyjątkowa aranżacja przestrzeni, niezapomniane atrakcje i bliskość natury. Niemalże 90 gatunków zwierząt na powierzchni 26 hektarów zrobił ogromne wrażenie. Największą gratką były białe tygrysy i lwy, ale także pokaz karmienia zwierząt. Relaks w zoo uprzyjemnił przejazd kolejką.

Odwiedziliśmy tajemnicze Groty Nagórzyckie pod Tomaszowem, gdzie rządził zbój Madej. Wydobywano tam piasek kwarcowy. Równie ciekawy okazał się Skansen Rzeki Pilicy. Dzieci zaciekawiły pomniejsze repliki młynów pracujących kiedyś na rzecze, które można było uruchomić i zobaczyć jak wyglądała ciężka praca ludzi we młynie. W skansenie znajduje się również wystawa z czasów II Wojny Światowej oraz wóz pancerny wydobyty z rzeki Pilicy. Na koniec wycieczki zobaczyliśmy niezwykłe zjawisko jakim jest Rezerwat przyrodniczy „Niebieskie Źródła”. Podziwialiśmy źródełka wapienne, z których wytryska niebiesko-szmaragdowa woda.

W planetarium EC1 w Łodzi pokaz „Gwiazdozbiory letniego nieba” wzbudził ogromne zainteresowanie i ciekawość. Podczas prezentacji dzieci poznały gwiazdozbiory widoczne podczas astronomicznego lata Orzeł, Łabędź, Lutnia, Wężownik, Wąż, Tarcza, Skorpion czy Waga. Oprócz obiektów widocznych gołym okiem obejrzeli również mgławice, gromady gwiazd, galaktyki i wiele innych. Rozgwieżdżone niebo wszystkim bardzo się podobało.

Kolejną atrakcją był Park Linowy w Arturówku. Duzi i mali mogli wykazać się odwagą i pomysłowością. Trasa dla najmłodszych zabezpieczona siatką również wymagała sprytu, ale dzieci poradziły sobie doskonale.

Wyjazd do Skansenu Ludowego w Sochatce, gzie życie toczy się jak w starych dobrych czasach był prawdziwym odkryciem i zderzeniem z naszymi czasami. Bez internetu, bez telefonu, bez prądu i bez wody w domu… Masło i ser robimy sami, pranie pierzemy w blaszanej bali, a potem maglujemy deską… itd. Dzieci mogły spróbować swoich sił np. w praniu.

Salę Domu Kultury Barak w pracownię garncarską zmienił niezwykły gość. Pan garncarz opowiedział dzieciom o glinie jako podstawowym surowcu wykorzystywanym w garncarstwie i rzeźbiarstwie. Każde dziecko mogło usiąść przy kole garncarskim i ulepić własnoręcznie miseczkę, garnuszek lub dzbanuszek. Dzieci z zapałem podjęły się zadania i były zachwycone końcowym. Twórcza praca przyniosła wiele radości. Swoje wyroby po wysuszeniu każdy mógł zabrać do domu.

Półkolonistów odwiedzili policjanci i strażnicy miejscy naszego miasta. Dzieci wysłuchały prelekcji dotyczącej bezpiecznego zachowania się podczas wakacji a także rozwiązywali zagadki na ten temat.

Byliśmy z wizytą w Komendzie Straży Pożarnej w Pabianicach. Praca strażaków jest wyjątkowa i wiele dzieci, nie tylko chłopcy marzą by kiedyś zostać strażakiem. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się pokaz wozu bojowego oraz sprzętu do udzielania pomocy poszkodowanym.

Dzieci uwielbiają potyczki w grze laserowej w Manufakturze, dlatego i w tym roku odwiedliśmy łódzką Arenę, gdzie rozegraliśmy kolejne starcie w grze „Laser Game”.
Wspinaliśmy się na ściance wspinaczkowej oraz rozegraliśmy turniej na kręgielni „Drakula” w Manufakturze.

Podczas ośmiu tygodni wakacji kąpaliśmy się na basenach Relaks w Zduńskiej Woli, Oceanik w Tuszynie, Fala w Łodzi i Wodny Raj w Łodzi. Chodziliśmy do pabianickiej kina Tomi, gdzie obejrzeliśmy cztery gorące premiery: „Auta 3”, „Gru, Dru i Minionki, „Rock dog” oraz „Małą wielką stopę”.

Nie sposób wymienić wszystkie atrakcje jakie oferujemy na półkoloniach, ale zapraszamy byście sprawdzili sami. Ferie zimowe w Baraku już niedługo.