Opublikowane przez data:

WAKACJE W BARAKU – 2019

Akcja Lato 2019 trwała w Domu Kultury BARAK od 1 lipca do 23 sierpnia. Akcja podzielona była na cztery dwutygodniowe turnusy. Pogoda w tym roku była wspaniała, a i atrakcji w Baraku moc. Wycieczki zorganizowane w ciekawe miejsca, wyjazdy na baseny, seanse kinowe, dni sportu i dni muzyki oraz konkursy muzyczne i plastyczne były w programie każdego turnusu. Odwiedziliśmy Straż Pożarną w Pabianicach, a Policję i Straż Miejską zaprosiliśmy do nas.

Jedną z pierwszych wycieczek była wyprawa do Safarii-Zoo w Borysewie. Niemalże 90 gatunków zwierząt na powierzchni 26 hektarów zrobiło na dzieciach duże wrażenie. Ogromny teren zwiedzaliśmy za pomocą kolejki, a wiedzę o zwierzętach przekazał przewodnik. Największe zainteresowanie wzbudziły białe tygrysy i białe lwy. Tutejsze zoo cieszy się sukcesem w zachowaniu populacji białych tygrysów. Jedna piąta gatunku białych tygrysów na świecie pochodzi właśnie z tej hodowli. Po przejażdżce wybraliśmy się na pokaz karmienia surykatek i foki.

Podczas wycieczki do Dino-Parku w Kołacinku dzieci miały możliwość przeniesienia się do czasów prehistorycznych. Dinozaury i ich życie budzi zawsze ciekawość dzieci. Ich wiedza o tych zwierzętach jest duża, zadają mnóstwo pytań i słuchają z zainteresowaniach przewodnika. Po ciekawej lekcji prehistorii udaliśmy się do figloraju, gdzie odpoczęliśmy i kupiliśmy mnóstwo małych dinozaurów.

Skansen „Michałówka” zachwycił wszystkich ciekawskich. W gospodarstwie przejechaliśmy się wozem drabiniastym po całym terenie. Zobaczyliśmy zwierzęta, tj. kuce, różne gatunki kur i kaczek, indyki, gęsi oraz kolorowe pawie. Poznaliśmy przeznaczenie starodawnych narzędzi gospodarskich, a w ramach warsztatów dzieci wyprodukowały ekologiczne kolorowe mydełka.

Poznaliśmy jak żyją skrzaty, podczas wycieczki do „Doliny Skrzatów” we Florentynowie. Małe skrzaty uwiodły dzieci swoją magią i z wypiekami na twarzach słuchały opowieści snutych przez pana Skrzatologa. Dolina urzekła nas swoim wyglądem i historią.

W dniu 19.07.2019 półkoloniści z Domu Kultury Barak pojechali do Pasieki w Lipce. Niezwykle ciekawa, urozmaicona kolorowymi obrazkami opowieść o trudnym i pracowitym życiu pszczół zainteresowała wszystkich, którzy wybrali się z nami do pasieki w Lipce. Dzieci mogły sprawdzić naocznie zdobytą wiedzą idąc w specjalnych strojach do pasieki. Była też degustacja różnych gatunków miodu z pysznym świeżym chlebkiem, a potem ognisko z kiełbaskami. Na zakończenie tej wyprawy każdy otrzymał prezent- niespodziankę mały słoiczek miodu.

31.07.2019 był najsłodszym dniem na półkolonii w Domu Kultury Barak. W tym dniu dzieci odwiedziły Fabrykę czekolady, gdzie czekolada produkowana jest ręcznie bezpośrednio z ziarna kakaowca. Po spróbowaniu, jak smakuje ziarno kakaowca i wypiciu kubka gorącej czekolady, oglądaliśmy pokaz temperowania czekolady na blacie granitowym. Każdy z uczestników warsztatów czekoladowych wykonał dekorację do swojej czekolady, z orzechów, wiórków kokosowych, suszonych owoców albo popcornu. Nie wszyscy mogli pochwalić się swoim dziełem rodzicom, bo niektórzy zjedli je w drodze do domu, a smakowały pysznie.

Wśród wielu wycieczek była również wizyta w Ceramilandii w Lutomiersku. Uczestnicy warsztatów zwiedzili wystawę ceramiki, poznali dawne oraz współczesne technologie i procesy zachodzące podczas wytwarzania ceramiki. Każde dziecko pomalowało wybrane przez siebie figurki zwierząt lub przedmiotów. Wyobraźnia dzieci nie zna granic, niektóre dekoracje okazały się dużym zaskoczeniem. Po mozolnej pracy zrelaksowaliśmy się w parku rozrywki, zjeżdżając z gigantycznych dmuchanych zabawek, krokodyli, trampolin i buszując po labiryntach.

Duże wrażenie jak zawsze zrobiła wycieczka do planetarium EC 1 w Łodzi. Pokaz „Niezbadane światy” to podróż do niezwykłych planet pozasłonecznych. Świat poza układem słonecznym wzbudził naszą ciekawość. Różnice w wielkościach planet, ich wysoka temperatura czy liczby księżyców dały do myślenia – jak długo byśmy tam lecieli i czy można tam zamieszkać.

Na półkoloniach dbamy również o aktywność fizyczną. Doczekaliśmy się parku linowego w Pabianicach, w którym spróbowaliśmy swoich sił. Każdy po wstępnym szkoleniu przez instruktora wybrał trasę, na której pokonywał skomplikowane przeszkody. Pełni dumy i wiary we własne siły, jak zdobywcy szczytów udaliśmy się na lody.

Wybraliśmy się też do parku trampolin „Saltos” w Łodzi. Pod czujnym okiem instruktorów dokonywali podniebnych akrobacji. Ilość i różnorodność trampolin podobała się wszystkim. Choć nie wszyscy skakali wysoko, to i tak uśmiech zadowolenie nie schodził im z twarzy. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy na ziemię.

Wizyta w Komendzie Straży Pożarnej w Pabianicach przypadła na najgorętszy dzień lata, dlatego kurtyna wodna okazała się największą i najbardziej pożądaną atrakcją. Zainteresowanie wywołał również pokaz wozu bojowego oraz sprzętu do udzielania pomocy poszkodowanym. Możliwość przymierzenia się do roli strażaka, choć na razie tylko do jego stroju oraz posiedzenie w kabinie wozu strażackiego miało również wielu zwolenników.

Funkcjonariusze Policji i Straży Miejskiej odwiedzili półkolonistów w Domu Kultury Barak. Dzieci obejrzały film profilaktyczno-edukacyjny dotyczący bezpieczeństwa w domu podczas nieobecności rodziców. Policjanci mówili także o bezpiecznym zachowaniu podczas wakacji. Największą atrakcją dla dzieci była możliwość obejrzenia z bliska radiowozu policyjnego oraz samochodu Straży Miejskiej, usłyszeliśmy także charakterystyczne dla nich sygnały. Półkoloniści otrzymali kolorowe smycze oraz drobne prezenty ufundowane przez ZWIK.

Podczas półkolonii bawiliśmy się w sali zabaw „Piotruś Pan”oraz „Agatka” w Łodzi. Wspinaliśmy się na ściance wspinaczkowej, graliśmy w kręgle i grę laserową „Laser Game” w Manufakturze w Łodzi. Kąpaliśmy się na basenie „Fala” w Łodzi,w „Oceaniku” w Tuszynie i w „Wodnym Raju” w Łodzi. Zorganizowaliśmy wiele konkursów plastycznych, w tym rysunek kredą na betonie w Lewitynie. W ramach zajęć plastycznych było również samodzielne projektowanie wzorów na swoich koszulkach, które pomalowaliśmy sprejami w różnych kolorach oraz zajęcia z sizalu – wykonywaliśmy z niego kukiełki.

Obejrzeliśmy cztery gorące premiery: „Sekretne życie zwierzaków domowych”, „Król Lew”, „Wilk w owczej skórze” oraz „Toys story 4” w pabianickim kinie „Tomi”. I tak dalej i dalej…

Nie sposób wymienić wszystkie atrakcje jakie oferujemy na półkoloniach, ale zapraszamy byście sprawdzili sami. Ferie zimowe w Baraku już niedługo.