Opublikowane przez data:

WAKACJE W BARAKU – 2020

Wakacje 2020 trwały w Domu Kultury BARAK od 1 lipca do 22 sierpnia. Harmonogram zajęć został dopasowany do obowiązujących przepisów związanych z pandemią. Choć dzieci żałowały, że w tym wyjątkowym roku po raz pierwszy od kilkunastu lat nie było w Domu Kultury półkolonii, to cieszyły ich zajęcia prowadzone stacjonarnie. Oferta dla dzieci obejmowała zajęcia plastyczne, warsztaty manualne, letni Teatrzyk Małego Aktora, naukę gry na instrumentach (gitara i keyboard) oraz grę w ping-ponga.

Wakacje 2020 ucieszyły również dorosłych, którzy w poprzednich latach w trakcie wakacji mieli przerwę od zajęć. W tym roku znalazły się w harmonogramie warsztaty i zajęcia dla nich.. Oferowaliśmy zajęcia sportowe- gimnastykę, tańce- zumbę, naukę języka angielskiego oraz warsztaty muzyczne.

Warsztaty plastyczne
Dzieci spotykały się w Domu Kultury „Barak” na warsztatach plastycznych. Cieszyły się one dużym zainteresowaniem. Dzieci uwielbiają rysować, a tematów nie brakowało. Wyobraźnia naszych milusińskich sprawiła, że ten sam temat na wielu rysunkach wyglądał zupełnie inaczej.

Letni Teatrzyk Młodego Aktora
Warsztaty teatralne uczą i bawią. Dzieci pozbywają się tremy, są bardziej otwarte na świat i zyskują poczucie wartości oraz pewność siebie. Na warsztatach ćwiczyliśmy poprzez zabawy parateatralne ruch sceniczny, emisję głosu oraz pracowaliśmy nad kulturą i poprawnością wypowiedzi. Scenki oraz etiudy teatralne zabarwione humorystycznymi wypowiedziami podobały się najbardziej maluchom.

Warsztaty muzyczne dla dzieci
W Domu Kultury „Barak” dzieci uczyły się grać na gitarze i keyboardzie. Na cotygodniowych warsztatach poznawały specyfikę instrumentu oraz różne rodzaje muzyki. Poznały podstawowe zagadnienia dotyczące zapisu nutowego w prostych utworach muzycznych oraz poszerzyły swoją wiedzę o informacje na temat formy aranżacyjnej utworów instrumentalnych i wokalnych.

Logopedia
Przez okres wakacji była kontynuowana terapia logopedyczna oraz teleporady z dziećmi, które mają problemy z wymową. Zajęcia prowadzone były indywidualnie co przyśpieszyło znacznie efekty pracy.

Poranek sportowy
Stworzyliśmy sportowe poranki, gdzie można było poćwiczyć, zregenerować siły lub potańczyć zumbę. Gimnastyka na przebudzenie służy zdrowiu. W Domu Kultury „Barak” przez całe wakacje proponowaliśmy różne formy ruchu. Swoich zwolenników znalazła gimnastyka na zdrowy kręgosłup, jak i zumba oraz aerobik.

Warsztaty po angielsku dla dorosłych
W okresie wakacyjnym wprowadziliśmy cykl warsztatów w języku angielskim. Tematy były związane z naszymi wyjazdami za granicę i pobytami za granicą. Mamy problemy w czasie wylotów samolotami, czy porozumieniem się na lotnisku. Trudności wywołuje także przemieszczanie się po miastach i odnalezienie właściwej drogi. W czasie pobytu za granicą mogą spotkać nas różne przygody, które często wymagają kontaktu z lekarzem lub dentystą, a czasem musimy pójść do apteki. Zwiedzanie zabytków i kupno pamiątek, też może okazać się problemem. Wszystkie te tematy były omawiane na spotkaniach w Domu Kultury „Barak”.

Warsztaty muzyczne
Prowadziliśmy również warsztaty wokalne dla dorosłych. Solowy śpiew rozbrzmiewał na całym osiedlu. Powstały nowe duety, które z pewnością dadzą popis na jesiennych spotkaniach w Domu Kultury.